Účastníci
Alena Matějka
Alena Matějka je česká sochařka, výtvarnice a návrhářka skla, absolventka SUPŠ sklářské v Kamenickém Šenově, Akademie umění v Praze či Glasgow school of arts. Vytváří rozsáhlé instalace či skulptury ze skla, kamene nebo mramoru, často spolupracuje se svým partnerem – sochařem Larsem Widenfalkem. Svoje díla vystavuje po celém světě.
Aleš Jírovec
Pochází ze Světlé nad Sázavou ze sklářské rodiny. Na střední škole ve Světlé nad Sázavou a následně v Železném brodě studoval obor broušení skla. Poté absolvoval studium na VŠUP v Praze u prof. Mariana Karla v ateliéru Sklo v architektuře. Během studia vycestoval na studijní stáž na Accademia di belle arti v Miláně. Věnuje se také renovaci a výrobě vitráží, dále pak restaurování a tvorbě soch. Působí jako pedagog na Uměleckoprůmyslové akademii ve Světlé nad Sázavou.
Kateřina Karlovcová
V Třeboni jsem vystudovala malbu skla a získala ocenění v soutěžích Sanssoussi junior glass match a Junior glass ways. Ve své volné tvorbě se věnuji malbě akrylem a olejomalbě. Tématicky mě zajímají momentky lidí v běžných denních situacích. Současně spolupracuji na různých zakázkách pro Kolektiv ateliers a.s. věnující se realizaci autorské tvorby, restaurování a výrobě designových skleněných objektů do celého světa.
Milan Krajíček
Pochází ze sklářské rodiny, studoval sklářskou školu v Železném Brodě a absolvoval Ateliér skla pod vedením prof. Vladimíra Kopeckého na VŠUP v Praze. Ve své tvorbě se inspiruje tradičním českým broušeným dekorem v olovnatém křišťálu zvaným „tříhránek“, vyráběným v jeho rodném kraji Vysočině. Tento dekor následně deformuje a v další fázi i destruuje nebo převádí do negativu. Ve svých experimentech využívá tradičních sklářských řemeslných technik jako je broušení, lehání a tavení skla do formy. Působí jako pedagog a hlavní výtvarník na Uměleckoprůmyslové akademii ve Světlé nad Sázavou.
Petr Janský
Studoval SOŠ a SOU v Třeboni a absolvoval Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V současné době se věnuje na plný úvazek pedagogické činnosti hlavně na SOŠ a SOU v Třeboni a zároveň tradičnímu broušení skla v kombinaci s experimentálními technikami. Ve své tvorbě se zabývá i technikou skleněné tavené plastiky.
Veronika Dubnová – Černá
Je česká sklářská výtvarnice, absolventka Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Citlivým až niterním přístupem ke sklu a jiným materiálům, které mezi sebou dokáže v čisté harmonii propojit, ukazuje svůj um i květnatou tvořivost. Zabývá se hutním tvarováním skla, volnou plastikou, navrhováním užitých předmětů a šperků. Veronika Černá za dobu svého působení ve sklářském umění rozšířila své znalosti na stážích ve Španělsku a Peru. Aktivně se účastní výstav, soutěží a menších realizací v průmyslu.Působí jako pedagog na Uměleckoprůmyslové akademii ve Světlé nad Sázavou.
Sabine Müller-Funk
Narodila se roku 1958 v Mnichově, v letech 1981-88 studovala na Akademii výtvarných umění v Mnichově a získala diplom v oboru malba. V roce 1991 obdržela Mezinárodní cenu Jutta-CunyFranz. Nyní žije v Drosendorfu (Dolní Rakousko) a ve Vídni. „Svou uměleckou činnost chápu jako způsob, jak pohlížet na svět a zkoumat, jak jsem s ním propojená. Dívání se, pozorování světa, mluvení, slova i jazyk zakouším jako meziprostor – jako polopropustné membrány, které jednak dovolují navázat kontakt s tou “druhou” Sabinou Müller-Funk, a na druhou stranu umožňují si uvědomit, v čem je ta “druhá” odlišná. Tento prostor tvořený membránami se pro mne zároveň stává “dějištěm” koncentrace.” (Sabine Müller-Funk, 2012)
Sandra A. Fuchs
„Sklo mi nabízí způsob, jak vyjádřit cokoliv, co mne napadne. Stalo se mým „komplicem“ při uskutečňování vlastních nápadů. Moje díla mají společného „ducha“, jednotnou společnou estetiku. Témata, z nichž ve svých kolekcích vycházím, se inspirují krásou a silou přírody, snahou o další zdokonalování a růst – a to i v duchovním směru. Důležitou částí mé práce je namíchat si svou vlastní paletu barev. Na první pohled vyjadřují barvy náladu a také přenášejí pocity.“ „Od roku 2002 pracuje Sandra A. Fuchs se sklem v oblastech coldwork – fusing – flamework. Skutečnost, že si stále doplňuje vzdělání a zvyšuje kvalifikaci v oblasti „výroby skla“, a také řada zahraničních stáží ji umožňují, aby využívala značné množství technik a rozvíjela svůj vlastní kreativní styl. Od r. 2014 pracuje na plný úvazek ve svém vlastním sklářském studiu. Hlavní důraz klade ve své tvorbě na vytváření unikátů murrini a různobarevných prutů, kterých používá stejně jako malíř paletu s barvami. Tyto skleněné prvky si sama navrhuje a vyrábí ve svém sklářském studiu, a to vše ručně. Tím, že spojuje novou techniku Murrini kiln, vyvíjející se teprve od r. 1992, a řemeslnou zručnost sklářské tradice Murano zdokonalované po staletí, dává vzniknout ústy foukaným dílům známým pro svou jedinečnost po celém světě. Používá k tomu své vlastní sestavy, tvořené z amerického skla Bullseye, které fouká ručně spolu se svým týmem v Muranu. 2017 byla Sandra „Selected Discovery Artist“ na uměleckém veletrhu „Tresor Basel“, ve Švýcarsku, a také oficiálně vystavovala na americké konferenci „Glass Art Society Conference“ v Muranu, v Itálii v r. 2018. Výstavy ve vídeňském Hofburgu, v Německém historickém muzeu v Berlíně, v Somerset House v Londýně, dále v Bazileji, Curychu, Muranu, ve Florencii, Turíně a Sarasotě na Floridě, stejně jako prezentace v německých muzeích, v Benátkách a v Itálii svědčí o tom, že její díla vzbudila mezinárodní pozornost. Momentálně se Sandra zaměřuje na další zdokonalování svého lehaného skla a skulpturální práci. Ručně foukané kolekce proto vznikají už jen jednou ročně, a to ve velmi omezeném počtu ve spolupráci s Andreem Zilio v Muranu.